Ягодова торта с ванилово-сметанов крем | Необходими продукти- 1 лист бутер тесто (400 г)
- 2 пакета пудинг с ванилов вкус (за общо 1 л мляко)
- 600 мл мляко
- 180 г масло
- 200 г заквасена сметана, гъста
- 500 г ягоди
- 200 мл сок от малини, може и от компот
- 4 с.л. пудра захар
- няколко капки лимонов сок
- настърган шоколад за украса
|
| Начин на приготвянеПудингът се разбърква в 100 мл от млякото, слага се захар, колкото е указано на опаковката. 500 мл мляко се кипват и към тях при непрекъснато бъркане се налива размитият пудинг. Вари се най-малко 1 минута. Още горещ, пудингът се покрива с плътно прилепващо фолио, за да не образува коричка, и се оставя да изстине до стайна температура. Най-бързо става, ако се напълни мивката със студена вода и тенджерата се потопи в нея. Листът бутертесто се разполовява и се надупчва, пече се 15 минути в предварително загрята на 200 С фурна. Оставя се да изстине. Докато се охлаждат блатовете и пудинга, се нарязват ягодите на парченца и се мариноват с малиновия сок и няколко капки лимонов сок. Няколко ягоди се оставят по желание за украса. Маслото се разбива с пудрата захар на пухкав крем. Добавя се сметаната лъжица по лъжица, като биенето не се прекъсва. Добавя се изстиналият пудинг, също малко по малко. Кремът се бие, докато стане хомогенен и удвои обема си. Процедурата продължава около 10-12 минути. Важно е маслото, сметаната и пудингът да са с еднаква стайна температура. Ако една от съставките е по-студена от другите, маслото става на бучки. В платото, в което ще бъде поднасяна тортата, се слага единият блат, напоява се с около половината от малиновия сок, слагат се половината от парченцата ягоди и се покриват с малко по-малко от половината крем. Слага се вторият блат, напоява се с останалия сок, слагат се ягодите и се покрива с крема, като се измазва и отстрани. Поръсва се с настъргания шоколад, украсява се с отделените ягоди и се оставя да престои в хладилник поне 2 часа.
* Тортата може да се направи и от 2 листа бутер тесто, от които се изрязват 2 еднакви кръга. Кремът и ягодите са достатъчни за покриване, само не толкова обилно като на снимките. От остатъците от бутер тестото могат да се опекат например панделки, с които после да се украси тортата. * Може да се ползват и други плодове, добре е само да има кисела нотка, защото кремът е с подчертано нежен вкус и му е нужен контраст. | Рецептата е добавена от Aliana на 22 Април 2010 г. | Още рецепти за: | Свързани статии: | Подобни рецепти | КоментариСамо регистрирани потребители могат да пишат коментари или да добавят рецепти в Любими. Регистрирай се сега! | # 79 neli1100
 | Момичета и аз реших да се включа.
Като прочетох рецептата, ако се ползват хубави и качествени продукти, не би трябвало да ви се пресече крема, ни от сурватката, ни от маслото.
Заквасената сметана се пресича, само ако е съхранявана неправилно, т.е. при минусова температура (замразявана), замразена и за кратко време, тя губи качествата си, осебенно за гладкост-ПРЕСИЧА СЕ. За маслото важи същото, ефтеното масло има много вода в него, то е масло по етикет, а иначе е с много ниско качество, като маргарин.
Съвета ми е не си хабете продуктите, с лошо масло или сметана.
Много е сполучлив крема и гарантирано успешен, но с добри продукти и задължително незамразявани. Именно по това се различават течната и заквасената сметана, както и Ралица е коментирала по -доло.
Дано някой прочете съвета ми преди да е напазарувал продуктите. | 13 Май 2012 | # 78 tillia
 | Йоана, прекрасна е! Наистина като истинска! | 12 Май 2012 | # 77 sladki64e
 | Аз имах предвид, че маслото се пресече и се чудех дали не е от суроватката в заквасената сметана, защото съм добавяла масло към току що сварен крем и не се е пресичало от високата температура. Както и разтопен шоколад към извадена от хладилника заквасена сметана (също няма проблем, т.е. заквасената сметана не се пресича). Но при този крем, добавяйки сметаната към маслото, маслото се пресече. Може би не е качествено маслото. Ще пробвам с друго масло. | 12 Май 2012 | # 76 Aliana
 | Да, но това със сметаната важи само за течна сметана, доколкото стига моя опит. И на мен ми се е пресичала течна сметана. Но това не е проблем, ако имате време. Загрявате пресечената смес, докато стане отново нормална течност, охлаждате отново в халдилник и готово. Изобщо течната сметана трябва да е много студена при разбиване, за да не се пресече. Аз я слагам във фризера :) Е, като я забравя, я слагам на блокче в купата и наливам неохладената, изчаквам малко и става идеална студена сметана :) Но квасена сметана никога не ми се е пресичала, за този крем рисковия фактор е маслото, а не сметаната. | 12 Май 2012 | # 75 xevi
 | mimsi - сметаната може да се пресече при разбиването, превръща се в масло и вода. На мен често ми се случва със стандартната сметана (не съм пробвала да разбивам заквасена скоро):( Вече освен че гледам температурата да е точна, внимавам и да не разбивам на високи обороти и да не прекалявам с продължителността. | 12 Май 2012 | # 74 ma_rri_na
 | На мен ми се е пресичал маслен крем. Става тричаво масло с утайка. Прибавих директно всички яйца, в захарно маслената смес, а не да ги прибавям едно по едно и да бъркам преди сместта да ги е поела. Предполагам, че сместта се е и преохладила, а аз реших да съкратя процедурата. После наново половин доза крем, лъжичка по лъжичка прибавях пресечения маслен крем и бърках. | 12 Май 2012 | # 73 mimsi
 | Не знам какво точно значи да се пресече сметаната, но аз веднъж направих с някакво измислено масло и крема ми стоеше някак пресечен, не така гладък и плътен. От тогава залагам на истинското и резултата е винаги отличен! [Изпробвана] | 12 Май 2012 | # 72 Aliana
 | Моята е с 24% масленост, но много гъста - обръщам кофичката, бодвам я с ножа по дъното, завъртам леко ножа, за да поеме въздух и тя се "изсухля" цялата на парче, без да остане нито грам по кофичката и си запазва формата докато не я разбъркам. Можеш да пробваш да отцедиш заквасената сметана, която имаш - в тензух или шушляк. Например от 300г да останат 200г. | 12 Май 2012 | # 71 sladki64e
 | Заквасената сметана като се постопли и отдели суроватка, която аз махнах. Не знам, само предполагам, защото уж температурата на всички продукти беше еднаква. Рали, ти какво имаш предвид гъста сметана - да е с по-висока масленост? | 12 Май 2012 | # 70 Aliana
 | Хм, много странно... На мен никога не ми се е пресичала. За каква вода в сметаната става въпрос? | 11 Май 2012 | # 69 sladki64e
 | Благодаря ви за хубавите думи, момичета! Рали, мила, пак ми се пресече крема :(. Дали не е от водата в сметаната. С щоколадовия вариант нямах този проблем, въпреки, че температурата на разтопения щоколад е по-висока. Но въпреки това всички бяха възхитени от вкуса, както и от вида (много хора мислеха, че кощницата е истинска) :) . | 11 Май 2012 | # 68 renito
 | Разкошна торта! Браво! | 11 Май 2012 | # 67 mimsi
 | Прекрасна и неустоима кошничка! ПОздравления! | 11 Май 2012 | # 66 Aliana
 | Йоана, миличка, кати истинска е! Браво на теб! Талантливо момиче : * | 11 Май 2012 | # 65 perunika
 | Какво правите, момичета..., останах без думи! С Т Р А Х О Т Н А е бялата кошничка! Браво! | 11 Май 2012 | # 64 milena75
 | sladki64e, перфектно си го укротила този лъв! Браво! Поздравления за чудесното изпълнение! | 22 Авг 2011 | # 63 neli1100
 | sladki64e, поздравления за лъвчето, страхотно е! | 22 Авг 2011 | # 62 i4eto3421
 | Ау, sladki64e, страхотна торта. | 22 Авг 2011 | # 61 sladki64e
 | Ммм, шоколадовия вариант на крема е супер! | 18 Авг 2011 | # 60 zvezdichkata
 | Страхотна торта! Ще опитам и с пандишпанови блатове следващият път. [Изпробвана] | 2 Юни 2011 | # 59 Aliana
 | Радвам се, Любе :) Тя така в оригинал си е най-хубава, трябва само многолистното тесто да е наистина качествено и да се отделят листите при изпичането. | 28 Май 2011 | # 58 lu4a
 | Този път я направих с бутер тесто, както е по рецепта и ми хареса повече от готов блат. | 28 Май 2011 | # 57 Aliana
 | Да, може да се направи с готови блатове. Виж коментарите - повечето са я правили така. Аз също съм я пробвала с какаови блатове и шоколадов вариант на крема. Виж тук Крем за торти Алиана | 28 Май 2011 | # 56 mom4e
 | Може ли да се приготви с готови блатове за торта? | 28 Май 2011 | # 55 Aliana
 | Миличка, този пудинг без варене сам по себе си е толкова мазен, ако се разбие с маслото - ще стане ужасно тежък. Виж тази рецепта, в нея кремът е с крем без варене, ако ти допада повече - прави нея. Торта Алиана | 7 Май 2011 | # 54 sladki64e
 | Занесох я и никой не разбра за грешките :) . Тортата получи много похвали! Рали, ако се направи с пудинг без варене (мислих го още в началото, но реших да спазя стриктно рецептата) дали няма да е по-лесно? | 7 Май 2011 | # 53 Aliana
 | Много се радвам, че ви е вкусна! Значи я занесе на партито, така ли? :) | 7 Май 2011 | # 52 sladki64e
 | Мммм, невероятен вкус! Когато опитах само крема ми се стори малко тежък (вероятно заради грешката, която допуснах и така пресяклото се масло), но тортата беше мнооого вкусна. Не съжалявам за усилията, които положих и несполуките, от тях ще се поуча :) . | 7 Май 2011 | # 51 Aliana
 | Нищо й няма, Йоана! Много е добре! Направи си един фитил от кухненска хартия и попивах с него отделения сок. А пък аз за мой срам, чак сега забелязах, че си направила ягодови листа и цветове. Много са хубави, а цветчетата са много достоверни! Ако не бях увеличила снимката сигурно пак нямаше да загрея каква е украсата... | 7 Май 2011 | # 50 sladki64e
 | Рали, ако се вгледаш в снимките ще забележиш около листата преминаването на боята в крема. С престояването е още по-видимо. Направих снимки, ще пратя. | 7 Май 2011 | # 49 sladki64e
 | Ако не от тортата, поне от ягодите ще си хапнем :) | 7 Май 2011 | # 48 sladki64e
 | Благодаря ви за комплиментите. Благодарение на вас ще се престраша да я занеса на партито. Сега я погледнах пак и се е отделил доста зелен сок от листата :). Рали, опитах крема, който остана и ми се струва, че вкусът му е променен, има доста маслен вкус, от пресичането на маслото ще да е. Но и вчера като го правех ми беше едно заспало (от лекарствата, които взех за алергия) и бях сложила пудинга да изстива във вода и изобщо не му проверих температурата. После и при сглобяването на тортата имах произшествия. Единият от блатовете, които бях приготвила беше толкова мек и ронлив, че се разчупи от всякъде и аз го махнал, станал вече на парченца и трохи. Добре, че имах друг блат, които що годе ставаше. Оставих я цяла нощ в хладилника и днес се чудех дали да премина към украсата или просто да я оставя така, но въпреки всичко се заех, като си знаех, че ще се случи така с боята, но нали съм упорита... Май трябва наистина да се прехвърля в темата "Провал в кухнята" :). За вкуса ще споделя като я разрежем :). | 7 Май 2011 | # 47 milena75
 | Какъв ти провал, това си е произведение на изкуството, на мен много ми харесва! То това е майсторлъка - да можеш да прикриеш дефектите и никой да не разбере за тях! | 7 Май 2011 | # 46 Aliana
 | Йоана, мила, случило ти се е точно това, което съм описала в рецептата като възможна трудност - маслото ти се е пресекло. Явно някоя от съставките е имала различна температура от останалите... Жалко наистина, но се случва. Повлияло ли е на вкуса? Не вярвам де, ама да питам. А украсата ти е мнооого свежа и красива, много ли се е размазал цвета? Пусни ми снимка на лични или ФБ. | 6 Май 2011 | # 45 buci
 | sladki64e, въпреки всичко украсата ти е много оригинална. Браво за идеята! | 6 Май 2011 | # 44 sladki64e
 | Много хубава торта, но ми се струва, че нещо не можах да се справя с направата й. Кремът уж в началото добре се получи, но в последствие маслото някак си се отдели (както като се смеси мед с масло и маслото става на "жилички" на вьншен вид). Направих някаква украса да прикрия крема, но тестото за моделиране пое от влажността на крема и боята се разнесе. Още не знам дали ще се пристраша да я занеса на партито довечера :). Ще видим до тогава на какво ще заприлича. Май ще го отбележа в темата "Провал" :) | 6 Май 2011 | # 43 Aliana
 | Любе, радвам се, че си успяла да я спретнеш и да си хапнете с удоволствие :-) Такива неща да се чуват :-) | 27 Окт 2010 | # 42 mimsi
 | Поздравления и за теб, lu4a! | 27 Окт 2010 | # 41 lu4a
 | Ето я и моята торта с пандишпанови блатове, компот от вишни и първи опит за трансфер върху торта. Много вкусна и лека! Всички я харесаха. Поздравления за Рали! [Изпробвана] | 26 Окт 2010 | # 40 lu4a
 | Компот от вишни май ще е, имам вкъщи. Благодаря ти, Рали! | 20 Окт 2010 | # 39 Aliana
 | Или пък сливи от компот? | 20 Окт 2010 | # 38 Aliana
 | Мандарини от компот може би? Или череши, вишни? Отцеждаш добре и редиш, би трябвало да стане. Аз бих сложила вишни, струва ми се най-удачно. | 20 Окт 2010 | # 37 lu4a
 | Тази торта си избрах да направя за Димитровден, за сина ми, но сега няма ягоди, а киви не обича много - дайте съвет какъв плод да сложа! Портокал? Круша? | 20 Окт 2010 | # 36 mimsi
 | Отново я направих и си позволявам да сложа отново снимки! Ще я правя отново и отново, невероятна е! | 8 Юни 2010 | # 35 i4eto3421
 | Много хубав крем се получи, всички го харесаха. Тортата също, само че и аз я направих със пандишпанови блатове. А плодовете са ягоди, киви и банан. Благодаря за страхотната рецепта. [Изпробвана] | 18 Май 2010 | # 34 mimsi
 | Понеже е за домашна консумация, а и времето ме притиска не и направих никаква украса, но снимка на парче ще направя и ще кача. И отново да кажа: Нееееевероятен крем! Мисля, че ще върви със всички плодове! | 14 Май 2010 | # 33 Aliana
 | Сложѝ снимки, Мим! :-) | 14 Май 2010 | # 32 mimsi
 | Отново я направих, но този път с пандишпанови блатове, крема ванилово-сметанов, а плодовете на половина ягоди и малини. С нетърпение очаквам да отлежи и да я срежем! | 14 Май 2010 | # 31 Aliana
 | Завчера я направих отново, за подарък за рожден ден. С тъмен блат и кремът - шоколадов, но в самия крем прибавих най-накрая 200 г разтопен млечен кувертюр. Тортата получи много похвали :-) За различните варианти на този крем сложих отделна рецепта. Слагам снимка на шоколадовия вариант. | 8 Май 2010 | # 30 denirachi
 | Ще я пробваме | 7 Май 2010 | # 29 guarinociro
 | Дарина, може да опита6 комбиназия от стафиди и шоколад. | 4 Май 2010 | # 28 Aliana
 | Мим, и аз не мисля, че ще е лошо. Само помислих, че в интензивния шоколад ягодите ще се изгубят. Но нищо не пречи да се пробва. | 4 Май 2010 | # 27 mimsi
 | Нали се продават шоколади с ягодов крем-пълнеж, има ягоди обляти с шоколад, дали няма да е хубаво и шоколадовия пудинг с ягодите? | 4 Май 2010 | # 26 darina_kedikova
 | Рали, четеш ми мислите или аз чета твоите. Подобна "импровизация" на тортата смятах да правя за Гегьовден - с какаови пандишпанови блатове и какаов пудинг. Нещото, за което не се сетих, е, че мога да разбия маслото с Нескуик. А също, все още не съм измислила с какво да заменя ягодите - ти даваш божествена идея с шоколад на парченца. Аз ще поумувам още малко, но ако не се сетя за подходящ пълнеж, ще "копирам" от теб. Смятам пак да направя снимки. Изобщо, чакайте "отчет". | 4 Май 2010 | # 25 Aliana
 | Току що пробвах друг вариант на крема, направих го с шоколадов пудинг, а маслото разбих вместо със захар - с 5 с.л. какао на прах, не натурално, а разтворимо за директно пиене, на Нескуик. Стана много вкусен. Направих я с пандишпанови блатове с какао, а вместо ягоди - 200 г шоколад на парченца. Съвсем различна торта стана. Шоколадова, жалко че нямам в момента фотоапарат да я снимам. | 3 Май 2010 | # 24 Aliana
 | Мим, имам чувството, че бутертестото е различно... Виж моята снимка в разрез, виж и тази на Дари - на моята си личи, че пластовете са отделени един от друг, и всички за хрупкави, не хрупа само отвън, а вътре да са плътни. А на снимката на Дари - вижда се, как са блатът е един точно откроен лист. Пробвай, дали с пандишпанови блатове няма да е по-добре - целта определено не е, да се опиташ да си вземеш хапка с вилицата и да смачкаш цялото парче торта. Нали това става с жилави блатове? | 29 Апр 2010 | # 23 mimsi
 | Много хубав крем, добра комбинация е с къпини. Определено ще я направя отново, но обезателно с обикновенни блатове. Може би е от самото бутер тесто, но блатовете стоят жилави. | 29 Апр 2010 | # 22 mimsi
 | И аз чакам! На работа съм, а умът ми е в къщи в хладилника! :) | 28 Апр 2010 | # 21 Aliana
 | Мим, когато блатът е надупчен, сока влиза в дупчиците, а от там си поема после, докато престоява. Не съм го писала това... Чакам снимките и отзивите, каква е комбинацията с къпини :-) | 28 Апр 2010 | # 20 mimsi
 | Е, направих я! Стана с размери 26 на 20 см. Имах проблем със сиропирването на блатовете, сиропа се разтичаше настрани. Събирах го от подноса и отново отгоре. Вместо ягоди използвах къпини. Сиропирах със сока, който се отдели от тях при размразяването. Снимки по-късно. | 28 Апр 2010 | # 19 darina_kedikova
 | Този другият крем, твое производство, сигурно е от Торта "Алиана". Трябва да си призная, че това ми е другия любим тортен крем. По принцип предпочитам заквасена сметана за кремове на торти, но понякога (по незнайни причини) крема ми ставаше рядък и съответно, тортата - пълен провал. Никога не ми е идвало на ум да сложа готов крем на прах към сметаната. Торта "Алиана" е другата твоя торта, която правя най-редовно, с повод и без повод, за което също благодаря. | 26 Апр 2010 | # 18 Aliana
 | Мим, моята торта на снимките е 35 х 12 см. От нея излизат 10 порции, ама обилни ;-) Това е зададената доза. Ако я направиш кръгла, можеш да изкараш 12 парчета от рецептата, не 16, защото не могат да се режат тънки. В зависимост колко човека ще бъдете, прецени сама дали е нужно удвояване. | 26 Апр 2010 | # 17 Aliana
 | Дари, много се радвам, че ви е харесала тортата. А кремът е резултат от много опити и провали :-)) Аз също като теб постоянно търся нови съчетания. Този крем (и още един друг, пак мое "производство") ми е любим, защото е всестранно приложим. Снимките ти са много хубави, пластовете си личат по-добре, от колкото на моите. Браво! | 26 Апр 2010 | # 16 mimsi
 | След толкова положителни отзиви си мисля дали не трябва да направя двойна доза? | 26 Апр 2010 | # 15 darina_kedikova
 | Тортата е уникална. Направих я точно по рецептата на Рали. Кремът е божествен, досега не бях опитвала такъв крем. Рали, ти си права като казваш, че "нежният" крем изисква кисела нотка от плодовете - съчетанието е неповторимо, а също и с вкуса на бутертестото. Признавам, че тортите са ми слабост, честичко правя - винаги експериментирам с кремовете и търся нови съчетания на продукти. Рали, благодаря за невероятното предложение. Този крем ми става любим, ще го ползвам и за други торти с други блатове. Имам няколко снимки. Ще се опитам да ги кача. Още веднъж - БРАВО!!! [Изпробвана] | 26 Апр 2010 | # 14 Aliana
 | Радвам се много :-)) Наистина същественото в нея е крема. Пробвай да качиш снимка :-)) | 25 Апр 2010 | # 13 guarinociro
 | Използвах готови пандишпанови блатове. Тортата е божествена, ве4е е наполовина. Това беше ве4ерята на моята половинка. Благодаря, Aliana. | 24 Апр 2010 | # 12 Aliana
 | За снимките виж тук Снимки: инструкции за добавяне и правила. Ще чакам да споделиш какви са отзивите. А как са готови блатовете? Готови опечени листи бутертесто? Или ползва друг блат? | 24 Апр 2010 | # 11 guarinociro
 | Тъкмо я сложих в хладилника да се стегне. Крема е уникален. Аз използвах лимоново нишесте за крема, а блатовете готови. Снимах я с камерата на компа, но незнам как да я ка4а в саита. Утре, щте кажа за отзивите. | 24 Апр 2010 | # 10 tillia
 | Поредното ягодово изкушение! Подкрепям mimsi - нямаш ли милост?! И все пак ще чакаме за още изкусителни предложение! | 23 Апр 2010 | # 9 Aliana
 | Дари, да. Приготвят се с 600 мл мляко, трябва да е много гъст пудингът. После като се разбие с маслото и сметаната, става лек и въздушен. Е, калориите са си там де, ама не се усещат :-) Обърни внимание на температурата, писала съм и в рецептата, трябва да са всички топли, на стайна температура. Извади маслото и сметаната навреме от хладилника. Успех и да пишеш какво е станало :-) | 23 Апр 2010 | # 8 neli1100
 | Фантастично!НЕ може да не се пробва! | 23 Апр 2010 | # 7 darina_kedikova
 | Разкошна, неустоима торта... А как само обичам ягоди!!! Ще я направя, струва ми се, че ще се справя, щом не се пекат блатове - те винаги са ми били проблем. Честно, даже отскоро започнах да правя хубави кексове, не ми се получаваха и това е... Само едно нещичко да попитам, че не съм сигурна дали правилно съм разбрала - двата пакета пудинг се приготвят заедно с 600 мл мляко, а не както е на опаковката- с 1 литър? Благодаря предварително. В събота запрятам ръкави. Поздравления! | 23 Апр 2010 | # 6 Stedi
 | Браво,Рали,много апетитно изглежда! На такова изкушение трудно може да се устои! | 22 Апр 2010 | # 5 guarinociro
 | Наистина нямаш милост.Обожавам ягоди.Отива в любими. | 22 Апр 2010 | # 4 i4eto3421
 | Страхотна рецепта,ще я направя задължително. | 22 Апр 2010 | # 3 Aliana
 | Мим, не харесваме ягоди от компот, т.е. не могат да се сравнят с пресните, така че ползваме сезона :-))) Имам още няколко рецепти, които не съм правила от години, всичките са с ягоди. И поводи има в момента достатъчно. Няма начин, ще се спортува повече :-)))) | 22 Апр 2010 | # 2 mimsi
 | Докъде ли ще стигне тази ягодова атака!Рали,нямаш милост!Идва лятооо! | 22 Апр 2010 | # 1 eledra
 | Браво!Лесна за приготвяне,плодова и нежна. | 22 Апр 2010 |
|
| |