Отдавна не е писано по темата, макар че от месеци насам все се каня да споделя последните ми впечатления.
Моята стара Бош-миялна все още държи здраво фронта. Бях споделила, че по съдовете понякога остава нещо като пясък и че тогава чистя идеално филтъра, за да предотвратя това. Митачи беше се учудил. И с право, както се оказа. Аз смених препарата, с който мия и вече повече от година нямам никакви проблеми. Сега ползвам Финиш квантум (Finish Quantum), най-скъпото, което пазарът предлага, и съм много, много доволна. Нито веднъж не остана налеп по посудата. Няма да казвам какво ползвах преди това
Финиш си беше Финиш преди много години, после стана Калгонит, а сега отново е Финиш, Калгонит вече не съществува.
Сега за разликите по пазарите. Всички сте прави
Незнам как да го обясня, но ще се опитам.
Първо - всяка фирма държи на доброто си име, но по-важно от 100% доволни клиенти е добър оборот. Когато една фирма е водеща в бранша, това е най-добрата й реклама.
За всеки един пазар се прави проучване, преди на него да се внедрят нови продукти. Култура, регионални предпочитания и т.н. биват проучени, обобщени, извличат се изводи и.т.н. и.т.н.
Един пример: синият Ленор тук в Германия мирише различно от синия Ленор в Испания. Някоя лаборатория някога е направила теастване с някакъв брой тестващи, и те са посочвали определена комбинация от аромати като най-добра, по-малко добра и т.н. От там фирмата си прави изводи и произвежда специално за Средиземноморския пазар (предполагам).
Или друг пример: Магги. Незнам колко от вас помнят темата за Магги България. Трябва да я има тук някъде. Докато Магги и Кнорр в Германия междувременно предлагат абсолютно всичко без глутамат, в БГ са изключение продуктите без него. Освен това - повечето продукти, които ги има на БГ-пазара, не съм ги виждала тук никога - вълшебен вкус, малки тайни и т.н. Магги със сигурност е водеща на пазара в БГ, но това не означава, че продуктите, които тя продава в БГ, са качествени.
Съвсем логично ми струва и в отношение на миялни препарати, на прах за пране, на козметика и т.н. да има разлики. Всека фирма се опитва да пести. Ако с 90% качество пак е най-добра на даден пазар, защо фирмата да не си го позволи? Целта на фирмата е да бъде купувана стоката й. Дали това в Англия означава 100% от най-добрите съставки (да речем защото потребителят там е много взискателен), а БГ само 50% (защото например потребителят се задоволява и с по-малко) - щом се купува, фирмената политика е оправдана. Тук има една независима фондация, която тества стоки, дава им оценки и публикува резултатите. Една оценка добър 2 е идеална реклама за всеки продукт. Фирмите веднага го включват в рекламите си. Често се чува: победител в теста (добър 2,3). Не е много добър 1. Но е най-доброто на пазара
Или с колите - в Индия има модели на Форд, които не се продават другаде. Например Ford ENDEAVOUR.
Сега за етикетирането. Незнам дали сте чували за Вегета. Универсална подправка, с много глутамат. Вегета има в Германия откакто аз съм тук, значи поне 20 години. Вегета обаче се купува изключително от имигрантите тук - тези от Турция, бившата Югославия, Полша. Продава се в турските супермаркети. На етикета пише и на немски, съществува на немския пазар, но за германците Вегета е практически непозната, докато босненките например я слагат НА ВСИЧКО. Вижте и вафли Мура на Нестле - на тях пише и на английски, но пък не се продават в Англия или Америка. Това за етикетирането, не можем да се доверим на него като индикатор за пазарите..
Приятен ден на всички