Страница 3 от 5

Публикувано: съб апр 17, 2010 8:52 am
от neli1100
За тази тема аз съм вдъхновението и също искам да изкажа мнение.
Прегледах какво толкова грозно граматичиски съм извършила и открих грешно съкращение в рецептите си.Да,ядосах се на себе си ,че не съм обърнала внимаие и съм си я пренасяла.Всеки,който е ходил на лекции и си е водил подробни записки е наясно,че точно там се разваля правописа и краснописа също.Преподаватела си говори и бърза да си изпее песента и ти бързаш да пишеш и да запишеш максимално кратко,та после като седнеш да четеш и да си разбереш.Завършила съм вишето си образование преди 11г. и до ден днешен някои съкращения, които трябва да се изписват пълно или които се смятат за твърде неофициални са ми останали трайно и избягвам когато наистина е недопостимо да използвам.
Български език се учи само в основното образование и тези,които следват Българска фиология.Може още някъде да се учи,не съм запозната с хорариума на цялата ни образователна система.
Искам да кажа,за да си добър инженер,трябва да си наясно и да познаваш добре физичните,математическите ,химичните и т.н. закони,според специалноста.За да си добър български фиолог,в случая,математическите закони не са критерий за това.Затова едни са писатели ,други са инженери.
Един завършил и реализиран в практиката физик,да кажем,че продължава да чете,да се учи и развива.Мислите ли ,че той забелязва буквите,с които е изписана думата или вижда единствено смисъла ,който носи тази дума и се превръща в главата му като мисъл и като започне да пише ,той не си изписва мисълта с думи,а с цифри,знаци и символи.Важното е да може да чете и правилно да смята и ще е по -добре реализиран от този който правилно пише ,а не може да ти каже 2 и 2 колко е и от къде идва, нека си пише правилно.
Исках да изразя мнението си и едновременно да бъде разбрано от всички ,които имат мнение по въпроса.Тук смятам,че се подържа една разговорна форма на българския език и да,важен е правописа и правоговора също,богатия речник на човека,но нека оценяме старанието си да си обръщаме внимание за това,за което ни е събрал този прекрасен сайт.Едни допускат грешки от незнание,други от разсеянаст,умора,бързина,неизправност в компютара или клавиатурата,важното за мен е,че този човек отсреща е решил да сподели с мен,с всички вас.Съдейки по себе си или бързам или съм много изморена или толкова много задачи имам и не мога да си събера мисълта,но като разглеждам форума или искам да напиша интересната си рецепта ,гледам да се справя за максимално кратко време,докато си мисля всичко онова,което ме чака и не бива да забравя,ангажирайки се със сайта.И така стават грешките.Мненията в отговорите ми по темите във форума ми идват импулсивно,докато превключа клавиатурата ми се променя мисълта на изразяване по въпроса и от там идват и грешките,защото трябва да трия ,пак и пак.Често в бързината да се изкажа ,бъркам сменила ли съм или не съм сменила гламната буква,това не означава,че нямам елементарното познание,за това,че ново изречение започва с главна буква.Съжелявам,но не съм достигнала ниво на писане от клавиатура,да гледам в монитора,без да поглеждам клавиатурата.Ьз за моите потребности кэм момента съм си доволна,справям си се достатъчно.Не е нужно човек да е машинопист за да има интерес и да бъде активен учасник във сайта.
Тук запълвам свободното си време и даже се прешпорвам с времето си ,защото ми е много приятно ,итересно и имам желание да обърна внимание на всичките си приятели,,Весели готвачи,, с добри и искренни чувства.
Прегледах текста си и имам правописни грешки,но нямам време за редакция.Хубав ден от мен! :)

Публикувано: съб апр 17, 2010 9:07 am
от neli1100
За оценките в училището също имам мнение и то е ,че те не винаги имат реалната стойност на измерение спрямо знанието на ученика и труда ,който е положен за тях.
Имах колега,който от листа с изпитните теми си избираше по един въпрос от едната страна на листа и един от другата страна.Беше си късметлия падаше му се винаги поне единия въпрос,а понякога и двата,той си знаеше късмета и си разчиташе на него.Така е получил много отлични оценки,само срещу 30 мин. труд.
Има случаи,когато преподаватела вижда ,че е добре подготвен студента,чел е по въпросите,които му се падат и продължава да го разхожда по конспекта,докато не му хване слабото място,с цел понижаване на оценката.Така денонощен труд се оценява със средна или добра оценка.

Публикувано: съб апр 17, 2010 9:21 am
от neli1100
Аз бих постъпила така:
neli1100,обърни внимание на.......,допуснала си грешка.Примерно.
Основния проблем на нас хората ни е в това,че неможем да общуваме правилно.
Ние тук общуваме.
Грешките са за да се поучаваме от тях,но хубаво е и когато има кой да ни ги показва,за което благодаря.
Никога не е късно едно незнание да го превърнеш в знание,човек се учи и трябва да се учи докато е жив.

Публикувано: съб апр 17, 2010 10:18 am
от Aliana
Нели, мила,

стана ми криво, като видях, че си запомнила, че темата е започнала с теб...Аз лично регистрирах автоматично, че някъде пишеше Neli1000 и точно толкова автоматично го забравих... Не го взимай присърце, темата (за мен поне) винаги е била принципна, а не лична. Приемам я и като напомняне за самата себе си, аз също познавам слабите си места и за съжаление те стават все повече, колкото по-малко ползвам българския език за писмена комуникация...една пауза от 3-4 седмици и започвам да се двоумя на всеки пълен или непълен член, на всяка запетая, къде бяха изключенията пред ЧЕ-то и т.н.

Не се чувствай нападната, защото съм сигурна, че за Ари е било може би простовутата малка капчица, която кара варела да прелее :) Толкова огорчение, което личи от думите й/му, не може да е причинено от един единствен повод.

Желая ти приятен уикенд! :flow2: и нещо за разтуха :wink:


Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение :wink:

Публикувано: съб апр 17, 2010 11:28 am
от maggie07
Напълно подкрепям Aliana,нищо лично към никого!
Моята мисъл беше,именно да си показваме грешките!

Публикувано: съб апр 17, 2010 12:54 pm
от naxos
Ще си позволя кратко описание на проблема в тази тема със съкратен вариант на така нареченият - ефект на Дунинг-Крюгер:

1. Некомпетентните хора надценяват своята компетентност
2. Некомпетентните хора не могат да осъзнаят степента на своята некомпетентност
3. Некомпетентните хора не са способни да осъзнаят компетентността на компетентните
4. Ако бъдат образовани достатъчно, некомпетентните могат да осъзнаят до каква степен са били некомпетентни.

Надявам се да бъда разбрана.

Публикувано: съб апр 17, 2010 1:13 pm
от gigi.2000
naxos,доста време ми отне,за да осмисля последната ти публикация...Но все пак успях!Това дали означава,че не съм чак толкоз некомпетентна :roll: ?....









Бъзикам сеееееее :P :wink:

Публикувано: нед апр 18, 2010 9:07 am
от lqna
Абсолютно съм съгласна с naxos :thumup:

Публикувано: нед апр 18, 2010 9:39 am
от neli1100
Много Ви благодаря,за философския поглед към всяко нещо.Страшни сте,именно за това ми е толкова приятно да преглеждам всяко мнение и да споделя своето.
:chef:

Публикувано: нед апр 18, 2010 7:11 pm
от Ari
:) Здравейте,момичета!Отново се включвам в темата,за да поясня,че единият пример със смешни грешки не е грешка.Думата ОТВЕРТКА се пише с Т и няма дублетна форма. :)