Светът на фотографията

Всичко НЕ свързано с ядене и пиене :)
BRIDA
магьосник в кухнята
магьосник в кухнята
Мнения: 656
Регистриран на: вт авг 25, 2009 11:14 pm
:: 156 рецепти от BRIDA
:: 269 снимки от BRIDA

Светът на фотографията

Мнениеот BRIDA » нед яну 27, 2013 1:39 pm

ТОП 10 на най-известните снимки в света
Това са снимки, които всеки може да разпознае по една или друга причина. Не най-красивите, не най-добрите, това са най-разпознаваемите снимки.
Изображение
Изненадващо на първо място е веднага разпознаваемият уолпейпър на Windows XP, който е, 10 години след появата си, най-популярната операционна система в света. Той е сниман от Чарлз О'Реър през 1996 и от Майкрософт твърдят, че снимката е не обработвана.
Изображение
Портретът на аржентинския революционер Че Гевара е повече от снимката на поредния революционер – направена през 1960 от Алберто Корда, тя се превърна в поп икона и символ на революцията. Дори без да си и капка комунист няма как да останеш безразличен пред силата на този портрет, познат навсякъде. Интересно е, че той не е позирал, а това, което виждаме е отрязано от снимка, в която има и други хора, а той е до кръста...
Изображение
72рият рожден ден на Айнщайн през 1951 година е времето, в което Артур Сасе прави тази снимка. Фотографът се опитвал да го накара са се усмихне, както и безброй други фотографи същия ден, но физикът решил да го изненада с относителноста на приемливото поведение за нобелов лауреат и се изплезил, за да се превърне това в толкова популярна снимка на „лудия учен“
Изображение
Планетата 3емя, красива в нищото на Космоса, позната ни от както се помним. Първата снимка, която ни показва Земята отдалеч е направена от астронавтите на Аполо 17 и не е направена толкова отдавна – 7 декември, 1972. Кадърът е запечатал момент, в който земята е изцяло осветена от Слънцето, защото то е седяло зад тях.
Изображение
Странната, полуснимана, полуоцветена, нелепо неонова, ухилена и размазана, икона и печатна грешка, това е първият образ на Мерилин Монро, за който се сещаш, когато чуеш нея или Анди Уорхол.
Изображение
Краят на Втората Световна Война, убила милиони и създала нов световен ред се илюстрира все още най-често от тази снимка, която показва руски войници, поставящи флага на СССР на Райхстага.
Изображение
Кадрите от атентата срещу Кенеди, Жаклин скачаща с ужас на багажника на колата – това са снимки и филми, които могат да трогнат и най-коравосърдечните.
Изображение
Бруклин Бридж, силуета на Ню Йорк... невъзможно е да преброиш колко пъти са се появявали като снимки и фонографии, във филми и как понякога, когато си в Голямата Ябълка ти се струва, че вървиш в спомени.
Изображение
В София беше късен следобед, в НЙ беше рано сутринта и изведнъж на живо видяхме най-ужасяващото събитие, случило се в новите времена срещу суперсилата – атаката над Световният Търговски Център. На предишната снимка ги има в силуета на града, тук виждаме атентата.
Изображение
Сградата е тази на GE в Рокфелер Сентър, НЙ при строежа й през 1932 – 11 мъже обядват на стотици метри над земята – по-точно на 69тия етаж. Куриозна дори за времето си, тя не е фотомонтаж, а показва времената, в които се е строял пейзажа на града, който никога не спи...
ИЗТОчНИК http://blog.malinka.bg/2012/08/10_13.html

Изображение
На пръв поглед няма нищо особено във вулкана Mount Teide. Той е третият по големина вулкан в света. Но над хоризонта, сянката му изглежда като перфектна призрачна пирамида. Може да се убедите сами и на снимката в ляво.
Учени разгадаха тази така интересна зрителна и фотографска илюзия. А отговорът изглежда невероятно прост – перспективата. Уникалната снимка е заснета от Juan Carlos Casado. От мястото, където я е направил, сянката на вулкана е проектирана от слънцето върху повърхността на морето, което от своя страна я е превърнало в триъгълник.Въпреки това обаче, ефектът е наистина уникален. Мястото изглежда като извадено от научно фантастичен филм. А пирамидата като тайнствено убежище на отдавна изгубена цивилизация.
ИЗТОчНИК http://www.digital.bg

Американско момиче в Италия – „American Girl in Italy”
Изображение
Снимката е направена от американската фотографка Рут Оркин приз 1951 г. Оркин заминава за Израел като фотограф на сп. Life Magazine, а от там за Флоренция, където среща своята приятелка и актриса американката Джинкс Алън. Двете разговаряли за своите преживявания като обикалящи света млади жени и на Оркин и идва идеята да запечата в снимки няколко такива момента. Така тя създава албум от фотографии наречен „Не се страхувай да пътуваш сам” като заснема своята приятелка докато прави покупки на пазара, пресича улиците на Флоренция, пътува в трамвай или флиртува с млади мъже в местно кафене. След като Оркин вижда как всички мъже впиват погледите си в Алън, тя я моли да мине още веднъж и прави само две снимки, които стават известни в цял свят. Рут Оркин умира през 1958г. на възраст 63 г.
Интересен факт: Жената от снимката, известна днес като Нинали Крейг признава: „Наслаждвах се на всяка една минута. Те бяха италианци, а аз обожавам италианците.”

Целувка до Хотел дьо Вил - Kiss by the Hotel de Ville
Изображение
През 1950г. сп. Life възлага на френския фотограф Робърт Дуисну да направи серия от снимки на влюбени двойки в Париж. След като вижда двойка влюбени с вплетени устни, той се приближава към тях и ги моли да се целунат отново, за да направи снимка. Франсоа Делбар (20) и Жак Карту (23) са актьори и позират за снимка на три места из Париж – на Плас дьо ла Конкорд, след това на Рю дьо Риволи и накрая пред Хотел дьо Вил. След като се появява с сп. Life, снимката е забравена в архивите за повече от 30 години. Тя е открита отново от компания за плакати и се превръща в един от най-известните постери по света. Поради големия успех на плаката, много хора започват да твърдят, че именно те са целуващата се двойка, а през 1993г. една от двойките завежда дело срещу Дуисну заради това, че не им е поискал разрешение преди да ги заснеме. В процеса на делото фотографът се налага да признае, че снимката не е спонтанна и се е наложило да изполва модели, за да я заснеме. С това признание делото е прекратено. След повече от 40 години в неизвестност, Делбар изважда оригиналът наяве, заедно с подписа на фотографа, който Дуисну й изпраща няколко дни сле заснемането.

Интересен факт: По-малко от година след заснемането, младата двойка се разделя. Франсоа се омъжва за Алън Борне, режисьор на рекламни и документални филми. Жак Карту до края на живота си се занимава с отглеждане на лозя в Южна Франция. През 2005 г. Франсоа Борне пуска на търг оригиналната снимка с първоначална цена от $25,000, но успява да получи повече от $200 000.

Али срещу Листън
Изображение
Тази фотография и популярен постер е направена от фотограва на сп. Sports Illustrated – Neil Leifer, който е смятан за един от най-добрите спортни фотографи в света. На 25 Май 1965г. Мохамед Али и Сони Листън се срещат на арената за втори път. Али (известен тогава като Касиус Клей) печели битката предната година и края на втората им битка остава един от най-оспорваните в историята на бокса. На половината рунд Листън пада на ринга, Али отказва да се отдръпне в ъгъла си и вместо това застава над Листън сочейки и викайки към него „Ставай и се бий, загубеняко!”. Точно в този момент Liefer прави снимката.
Интересен факт: Sports Illustrated често изпращат двама фотографи, за да покрият боксов мач като конкретно за този мач, те изпращат Leifer и Herb Scharfman, който също е считан за един от най-добрите. „Нямаше значение колко е добър той, просто беше на грешното място.” – казва Leifer за своя колега. Scharfman е фотографа, който може да бъде видян между краката на Мохамед Али в другия край на ринга. Между 1963 и 1972 г. фотографиите на Scharfman се появяват на кориците на сп. Sports Illustrated 14 пъти. 25 май 1965 просто не е неговата нощ.

Победата над Япония на Таймс скуеър - V-J Day in Times Square
Изображение
Тази фотография е заснета на 14 Август 1945г. от Алфред Айзенстадт и публикувана седмица по-късно в сп. Life magazinе. Снимката е заснета напълно случайно на Таймс Скуеър, когато е обявена победата над Япония. Азенстадт е правил много снимки по време на различни места и не е имал възможността да разбере имената на двамата от снимката. Понеже лицата и на двамата са закрити, много хора твърдят, че именно те са били заснети. Самоличността на медицинската сестра във фотографията не е била ясна до края на 70-те години, когато Едит Шайн пише писмо до Айзенстадт, за да му потвърди, че именно тя е жената от снимката. От всички сестри, твърдящи същото, Айзенстадт потвърждава само нейната самоличност. Едит Шайн, която умира през 2010г. на 91 години, си спомня момента и казва, че един моряк я сграбчва в силна прегръдка, за да я целуне и потвърждава, че го е оставила да направи това, понеже той се е бил във войната за нея. Много мъже също твърдят, че са моряка от снимката. Този, който се откроява най-много е Глен МакДъфи, който тогава е бил едва на 18г. Когато описва целувката по ТВ предаването „Добро утро Америка”, той казва „Беше добра целувка. Беше мокра целувка... Някой ме пита дали е била целувка с език. Аз отговорих: „Без език, но беше страхотна целувка.”” МакДъфи преминава тест с детектор на лъжата в потвърждение на думите си.
Интересен факт: Повечето хора не знаят, че съществува друга снимка на същата двойка по същото време, но от различен ъгъл, заснета от фото-журналиста Виктор Йоргенсен. Тя също се е превърнала в популярен плакат. Неговата снимка е публикувана на следващия ден в New York Times и е озаглавена „Целувка за сбогом на войната”
ИЗТОчНИК http://plakati.bg

Снимки, които промениха света (16+)
Изображение
Атомната бомба Дебелакът
Снимката с експлозията над Нагасаки е една от най-известните в света. При бомбардировката на 9 Август 1945г. 70 000 души загиват още при взрива, а радиацията погубва още хиляди.

По онова време новините за ядреното нападение са посрещнати добре в Америка и тази снимка е разпространявана навсякъде. Години по-късно обаче, документални филми и снимки разкриват истинските мащаби на трагедията. От тогава тази снимка служи като напомняне за истинската същност на войната и на това, което е способен човекът.

Изображение
Д-р Фриц Клайн в масов гроб в Белзен
На тази известна снимка д-р Фриц Клайн е застанал в масов гроб в концентрационния лагер Берген-Белзен. Неговата основна задача била да избира кои затворници да бъдат изпратени в газовата камера. Между 1942г и 1944г. транспортни влакове превозвали евреи, роми, хора с недъзи, съветски военнопленници, хомосексуалисти, свидетели на Йехова и други политически и религиозни опоненти. В лагера те били принуждавани да работят по 15 часа, облечени в карирани униформи и дървени обувки. Най-слабите, старите и непокорните били изпращани директно на смърт, а телата им били захвърляни в масови гробове.
Спорен е въпросът до каква степен светът е знаел за това – снимки и слухове са се носили навсякъде, но са били нужни 3 години преди да бъдат предприети мерки. До тогава вече две трети от евреите в Европа били избити.


Изображение
Цивилна съпротива
Снимка: Неизвестен репортер
Варшавското гето в Полша е било най-голямото гето в окупираната от нацистите Европа. То е създадено през 1940г. и в него е имало 400 000 евреи, които са били оградени от високи стени и бодлива тел. Стражи убивали всички, които участвали в неразрешени организации, чрез които се опитвали да създадат училища, болници и сиропиталища. Отделно болести, глад и нападения погубвали остатъка от населението.
Тази снимка показва събитията след известната цивилна съпротива през 1943г., при която хората нападнали нацистите с ръчно изработени оръжия. 13 000 евреи биват избити, а останалите са изпратени в концентрационни лагери. Снимката е направена от нацистки войник и по-късно е използвана като доказателство за осъждането на нацистки офицери през 1945г. и 1946г


Изображение
Десанта в Омаха Бийч
Снимка: Робърт Капа
Робърт Капа е унгарски фотожурналист, който е известен със снимките си по време на ВСВ и благодарение на когото светът вижда картини от войната. Тази снимка показва инвазията на британски, американски, канадски и френски войски в окупираната от нацистите Нормандия на 6 Юни 1944г. Хората приемат снимката за истинска, поради това, че се е размазала от треперенето на ръцете на фотографа. Всъщност липсата на фокус се дължи на аматьорска фотографска грешка. Списание Life, в което работел Капа, все пак решава да публикува снимката, понеже тя показвала усилията на съюзниците.


Изображение
Поразен войник в испанската гражданска война
Снимка: Робърт Капа
Снимката е уловила последните мигове от живота на войник, който е улучен от куршум и пада като на забавен кадър. Смята се, че войникът е Федерико Борел Гарсия, който бил испански републиканец и анархист от испанската гражданска война. Фотографът отново е Робърт Капа и макар снимката да е една от най-известните през 70-те години, някои смятат, че всъщност е нагласена.


Изображение
Генерал Нгуен Лоан екзекутира затворник
Снимка: Еди Адамс
С тази снимка фотографът Еди Адамс печели награда Пулицър. Човекът с пистолета е генерал Нгуен Лоан, шеф на националната полиция в Република Виетнам, а човекът срещу пистолета е Нгуен Лем, войник от Виетконг. Историята гласи, че войникът е открит в окоп, пълен с 34 мъртви тела на войници и техните роднини, включително и роднините на генерала.
Отзивът от тази снимка отваря нова глава в света на фото журнализма – “една снимка, хиляди думи”. Скоро след това снимката става антивоенен символ.


[img][http://iskamdaznam.com/web/wp-content/uploads/2010/11/07pc.jpg/img]
Събарянето на статуята на Садам Хюсеин

Най-скорошната снимка в списъка има силно символично значение. Властта на Садам е оказала влияние на иракската култура – из цялата страна могат да бъдат открити статуи, потрети и плакати с неговия лик. След свалянето на режима на Садам през 2003г. по цял свят е предавано на живо събарянето на статуята.
Унищожаването на всички негови изображения символизира краят на терора и началото на мира. Въпреки залавянето на Садам, години по-късно мирът все още не е дошъл.


Изображение
Изгарящи живи
Снимка: Ник Ут
Тази снимка се превръща в най-сърцераздирателният образ в модерната история. Голото момиченце в средата, Фан Ким Фук е жертва на напалмова атака на Южен Виетнам. Тя бяга от мястото на бомбардировките, докато буквално изгаря. През 1972г. Южен Виетнам, с одобрението на САЩ, пуска напалмова бомба в селото Транг Банг, което било окупирано от сили на Северен Виетнам. С тази снимка фотографът Ник Ут печели Пулицър, въпреки че хората и президентът Никсън се съмнявали в автентичността й. За да докаже истинността на заснетата сцена, Ник разкрива детайли за малка болница в Сейгон, където 9-годишната Ким е лекувана в продължение на 14 месеца. Тя оцелява и основава фондацията Ким Фук през 1997г, с която предоставя медицинска и психологическа помощ на деца, пострадали при война.


Изображение
Най-използваната снимка на всички времена

Снимка: Джо Розентау
Издигането на американския флаг в Иво Джима е може би най-известната снимка в историята. Флагът е издигнат от петима американски морски пехотинци и един санитар на връх Сурибачи през 1945г. Малко известно е, че това всъщност е бил втория флаг в Иво Джима. Първият бил прекалено малък и не се виждал добре. Фотографът Джо Розентал, който получава награда Пулицър за снимката, пристига едва за издигането на втория флаг.
Иво Джима е първата японска земя, превзета от американците. Мястото е било добре защитено и са били нужни дни на кървави сражения, но накрая Сурибачи е превзет. Битката продължава цял месец и трима от издигналите флага са убити.
ИЗТОчНИК http://iskamdaznam.com/5743

Великият Ансел Адамс
Без да се преувеличава може да се твърди, че Ансел Адамс (Ansel Adams) е бил велик човек. Освен болест, фотографията е била за него муза и основно увлечение. За своят живот той е допринесъл за фотографията толкова, колкото не е успял нито един обикновен фотограф, а приносът във фотографското дело изобщо е съпоставим с работите на хора, като Прокудин-Горский или Нисефор Ниепс.
Изображение

Нещо интересно: Ансел става едва ли не единственият фотограф, който е достигнал такива върхове, започваики не от най-ниското, а със задоволително висок старт…
Но това е мит... Ансел е роден на 20 февруари 1902 г. в Сан Франциско, в семейството на калифорнийски бизнесмен, при това достатъчно богат. 5 години след раждането на сина си, бащата се разорил, което се отразило и на самия Ансел: при своята енергичност, той станал затворен (и безусловно, талантлив!), а нееднозначните отношения в семейството (родителите му са имали класическо викторианско възпитание, а и са го родили много късно) са довели и до проблеми в училище, което той не завършил. На 12 е започнал да се занимава с музика, а на 19 - с фотография (родителите му подаряват Kodak No.1 Box Brownie). Тогава е придобил навика да броди сам в околностите, търсейки красиви места: често ходел в Йосемитската долина (планините Сиера Невада - така се влюбил в тези места, че до смъртта си всяко лято ги е посещавал) и търсел най-добрата гледна точка и атмосферни условия. Още в началото на своята кариера на фотограф-пейзажист, когато Ансел за пореден път отишъл да снима в планината и бил практически над облаците, почуствал някаква незавършеност в откриващия му се пейзаж. Тогава той използвал силен филтър, който напълно изменил картината пред него и я насочил в руслото на собствените му усещания. Небето станало тъмно, а светлите участъци, които станали още по-ярки изглеждали ярки на фона на окръжаващия мрак. Смята се, че тази снимка става начало на концепцията на Ансел Адамс за това, че фотографията не е това, което човекът обикновено вижда в реалността, а това, което вижда само фотографът, по-своему и различно. Самият Ансел е написал, че когато наблюдава природата, той практически не вижда това, което се случва пред него, а си представя нещо свое, особено, и прави снимка на това, което вижда само той.
При печат Адамс лично обрабатвал всички снимки, понякога с часове. Ансел не се страхувал да ретушира, да променя контраста, да подчертава играта на светлината и сенките, за да изрази по-пълно същността на снимката.
Далеч не всички са признавали и споделяли философията на Ансел Адамс. Особено ожесточени спорове се водели между него и не по-малко известния фотожурналист Картие-Бресон. Мнозина смятали, че моментът, в който "светът се разпада на парчета, а човечеството е в криза", снимането на природата е просто недопустимо, по-важно е хората да се информират какво става по света. Въпреки това позицията на Ансел винаги остава непреклонна, а фотожурналистиката той смята за откровена пропаганда.
Мненията на корифеите се различавали и по въпросите за печата и обработката на снимките. За разлика от Адамс, Картие-Бресон смятал задачата на фотографа за завършена с натискането на спусъка, като той не е печатал снимки въобще.
В тези години е заснел най-добрите си кадри на природата, които се смятат недостижими и до днес, въпреки появата на цветната и цифровата фотография. Именно затова той толкова рано е преуспял във фотографията, и след 15 години (бил е на 32) станал член на съвета на директорите на Клуб Сиера (фотографско общество).Разбира се, в това не биха могли да не участват и големи пари. През 1927 г. Той се запознава с Алберт Бендер, бизнесмен и покровител на изкуството (който му помага да подготви първото си портфолио и да направи първите си продажби). През същата година заснема първия си шедьовър, "Монолит" и се запознава с Едуард Уестън, с който заедно създават "Група f/64", която му помага да стане успешен и популярен през 30-те години. Eстествено, успехът не е бил постоянен и финансовите проблеми се срещали доста често. Освен с чистото изкуство, заедно с приятели успяват да разработят т.нар. "зонова система", която става основа за създаването на експонометрите, по-съвършени версии на които се използват и до днес в съвременните фотоапарати. Адамс е бил маниакално привързан към работата си. Казват, че работел по 18 часа на ден без почивка. В резултат на това написал 10 тома технически трудове по теория на фотографията, смятани за класика днес. Разбира се, без да се броят по-малките материали и статии.
Казват, че е ходил в планините до 80-та си годишнина. Но на снимките не властвали вече планините, а в голяма степен небето, което става все по-голямо и по-голямо, снижавайки хоризонта и одвобождовайки място за себе си…
Изображение
Изображение
[imghttp://macropic.net/images/Adams%20(4).jpg][/img]
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


BRIDA
магьосник в кухнята
магьосник в кухнята
Мнения: 656
Регистриран на: вт авг 25, 2009 11:14 pm
:: 156 рецепти от BRIDA
:: 269 снимки от BRIDA

Re: Светът на фотографията

Мнениеот BRIDA » нед яну 27, 2013 2:08 pm

Ани Лейбовиц: Нужна е химия, за да се случи истинската фотография
Ани Лейбовиц е една от най-известните жени – фотографи. Пред нейния обектив са заставали холивудски звезди, кралски величия, световни топмодели.
Едва ли има човек, който да не си спомня бременната Деми Мур на корицата на списание “Венити феър” или първата снимка на дъщерята на Том Круз, която обиколи световните медии.
Стилът на Ани Лейбовиц е силно повлиян от идеята за взаимодействие между фотографа и модела.
Изображениеавтопортет
Изображение
Изображение
Изображение
Образи от „Клетниците”, запечатани от Ани Лейбовиц
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
тематичните Хичкок-снимки......
[imghttp://www.firstshowing.net/img/hitchcock-vf-10.jpg][/img]
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Звездни фотографии на Ани Лейбовиц http://fmplus.net/gallery/albums/album/ ... jbovic.fm+
http://www.pozorcompany.com/annie_leibovitz.html
Изображение

Потребителски аватар
Makaweli
магьосник в кухнята
магьосник в кухнята
Мнения: 5397
Регистриран на: нед сеп 06, 2009 10:03 pm
:: 64 рецепти от Makaweli
:: 896 снимки от Makaweli
Местоположение: РУСЕ

Re: Светът на фотографията

Мнениеот Makaweli » нед яну 27, 2013 2:28 pm

Веси, БЛАГОДАРЯ ТИ :hug:
Невероятна разходка в света на фоторафията :thumup:
Докато човек чувства болка - значи е жив. Докато човек чувства чуждата болка - значи е човек.

Изображение



Върни се в “Всичко останало”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта